Misschien ben je net een onderneming gestart, of kun je (al dan niet vanwege de coronacrisis) wel wat extra klanten gebruiken? Denk dan eens aan reclamefolders. We geven je drie voordelen van deze reclamesoort en we bespreken de regelgeving.
1 Je bereikt precies de juiste doelgroep
Met reclamefolders kun je precies kiezen bij wie deze op de mat moeten vallen. Heb je bijvoorbeeld een winkel in een bepaalde stad, dan kun je ervoor kiezen om ze daar, en in de omtrek te verspreiden. Als de boodschap aansluit op je doelgroep, is de communicatie veel effectiever!
2 Specifieke informatie
Heb je een mooie actie waarvoor klanten echt even langs moeten komen? Dat kun je goed benadrukken in een folder. Neem bijvoorbeeld onze klant Goodnight Slaapkamers, waar wij de folder voor verzorgen. Vestig de aandacht op mooie acties, bijvoorbeeld een goede korting op een bed, en de kans is groot dat klanten in de winkel komen kijken.
3 Huis-aan-huis verspreiden kost niet veel
Huis-aan-huis verspreiden hoeft helemaal niet duur te zijn. De 12 pagina’s tellende folder van Goodnight Slaapkamers heeft bijvoorbeeld een stuksprijs van 5 cent, inclusief ontwerp, drukken en verspreiden!
Regels voor verspreiding van reclamefolders
Wil je reclamemateriaal verspreiden? Bijvoorbeeld flyers uitdelen of reclamefolders laten bezorgen? Dan moet je je houden aan landelijke regels en de regels van je gemeente.
- Je mag bijvoorbeeld alleen ongeadresseerde reclame bezorgen als er geen NEE/NEE of NEE/JA-sticker op de brievenbus staat.
- Daarnaast moet je controleren welke regels de gemeente heeft. Heeft de gemeente bijvoorbeeld een opt-in regeling? Dan mag je alleen reclame bezorgen als er een JA-sticker op de brievenbus staat.
- Stuur je reclamedrukwerk of samples met daarop naam en adres of ‘aan de bewoners van’ (geadresseerd)? Dan moet je controleren of de ontvanger in het Postregister staat en of je de persoonsgegevens van de ontvangers wel mag gebruiken voor je reclame.
Benieuwd geworden naar de mogelijkheden voor jouw onderneming? Drukwerk is maatwerk, we maken graag tijd voor je om te bespreken wat de beste opties voor je zijn.