Interessant feit: ondanks de populariteit en opmars van social media is het lezen van de oude vertrouwde flyer nog steeds actueel. Kranten, tijdschriften en flyers blijven vertrouwde reclamevormen. Sterker nog, de huis aan huis verspreiding is in de afgelopen jaren zelfs toegenomen.
12 miljard folders
Jaarlijks worden er ruim 12 miljard reclamefolders huis-aan-huis verspreid in Nederland. Consumenten besteden wekelijks 45 minuten aan het doornemen van dit printwerk. Ook millennials blijken fanatieke lezers van reclamefolders.
Hoe zorgen we ervoor dat we rekening houden met fragiele aardbol en we dus milieuvriendelijk gaan flyeren?
Eén belangrijk onderdeel hiervan is het alcoholloos drukken van het printwerk. Immers, hoe meer stoffen worden toegevoegd aan het proces, hoe moeilijker de recycling wordt.
Om deze reden is ook het binden van boekjes duurzamer met het gebruik van metalen ringen of door te naaien. De lijm gooien we hierbij dus spreekwoordelijk uit het raam.
Het is voor ons ook belangrijk om mee te denken met jou, als klant, om bijvoorbeeld de juiste oplage te bepalen. Een te hoge oplage resulteert in het weggooien en dus verspillen van papier en inkt, maar een te lage oplage resulteert in een nabestelling … en dus opnieuw inrichten van de drukpers en dus extra materiaal, energie, tijd, kosten en transport). Door inzicht te krijgen in de juiste oplage kunnen wij ook de meest efficiente, duurzame produktiewijze bepalen. Planning is saving, planning is King!